Systemairs rapport för det tredje kvartalet presenteras den 5 mars

februari 27, 2024, 08:00

PRESSMEDDELANDE 27 FEBRUARI 2024

Systemair ABs (NASDAQ OMX Stockholm: SYSR) delårsrapport Q3 för räkenskapsåret 2023/24 kommer att offentliggöras kl. 07:00 CET den 5 mars 2024.

Press- och analytikermöte arrangeras kl. 09:00 CET den 5 mars 2024. Rapporten presenteras av Roland Kasper, CEO, samt Anders Ulff, CFO.

För att delta i webbsändningen:

Om du vill delta i webbsändningen, registrera dig via länken nedan.

Efter registrering kommer du att få en länk för att bekräfta din e-post.

Det kommer att finnas möjlighet att ställa frågor när som helst under presentationen genom att skicka in en skriftlig fråga via webbsändning.

Om du vill delta via telefon, se detaljer nedan:

Sverige: 08 5051 0031 eller 020 089 0141

Internationellt: +44 (0)207 107 0613

Kod: 43046723

Ovan information publiceras på group.systemair.com

Roland Kasper, CEO, + 46 73 094 40 13

Anders Ulff, CFO, + 46 70 577 40 09

Systemair AB | SE-739 30 Skinnskatteberg, Sweden | +46 222 440 00 |  www.systemair.com

Systemair är ett ledande ventilationsföretag med verksamhet i 51 länder i Europa, Nordamerika, Mellanöstern, Asien, Australien och Afrika. Bolaget omsatte 12,1 miljarder kronor räkenskapsåret 2022/23 och har idag cirka 6 600 anställda. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 10 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till 10,5 procent. Systemair bidrar till att förbättra inomhusklimatet med hjälp av energieffektiva och hållbara produkter som minskar koldioxidutsläppen.
Systemair har en väletablerad verksamhet på tillväxtmarknader. Koncernens produkter marknadsförs under varumärkena Systemair, Frico, Fantech och Menerga. Systemair är sedan oktober 2007 noterat på Nasdaq OMX Nordiska börs i Stockholm, idag på listan för stora bolag. Koncernen omfattar ett 90-tal bolag